29. jul. 2014

A LOVE STORY.

Billedet er fra min Instagram. 

Da jeg første gang, for efterhånden længe siden nu, så denne pels fra Saks Potts, var jeg allerede der smaskforelsket, men jeg overbeviste hurtigt mig selv om, at jeg ikke er pæn i pels. Da jeg så var i Århus, for en uges tid siden, var jeg så dum at prøve denne skønhed, og det skulle jeg aldrig have gjort! Den sidder nemlig så flot og den er så rar at have på! Så nu kan jeg altså slet ikke tænke på andet, og det er noget rigtig møg, for jeg har slet ikke råd! Øv altså, kærlighed gør ondt. Håber bare den en dag bliver min. Hvad syntes i om den? Og om pels generelt? Jeg har altid haft et lidt underligt forhold til pels, egentlig også været mod det, men denne pels får mig altså til at overveje, om jeg skal gå mod mine principper?! 

 _________________________________________________________________________________________

4 kommentarer:

  1. Jeg har altid været imod pels, der er bare noget ved det, men elsker læder og ejer en del. Dette fik mig til, at tænke: "Hvordan kan jeg være imod pels, når jeg kan gå i læder i alt fra jakker til sko og bukser". Der er vel ingen forskel i dette, da begge materialer stammer fra dyr, om der så er hår på eller ej?
    Men midt i alt dette, er pelse og læder fantastiske materialer, og brugt mange mange år tilbage, forskellen på dengang og nu, er at i urtiden blev hele dyret udnyttet til føde mm. og slået ihjel først, hvor man nu om dage ser de mest skrækkelige videoer om levende flåede dyr, og det er dette, der forudsager min kritik og eftertanke. En ting, trods det utrolig lækre materiale er angora, det vil jeg aldrig eje, efter at set hvordan de fastspænder kaninerne, flår pelsen af dem levende og putter dem i bur igen, så de kan gro endnu en ny pels - om og om igen :(
    - Dette er min mening, lang men håber du kan følge mig :-)

    xxx
    emiliecberg.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med både pels og læder - Det er sådan nogle lækre materialer! Og denne pels ser jo bare fantatisk ud!

    industrialbarbie.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Jeg synes også det med pels (og læder for den sags skyld) er lidt underligt. Det føles så lækkert og luksuriøst at have på, men når man så tænker på at dette engang var en sød lille kanin, mink, ko eller noget, føles det ret underligt. Den samme måde har jeg det med kød. Men altså, hvis det er fra et glad og sundt dyr, som ikke er blevet pint mere end nødvendigt, og at kødet desuden også er blevet spist, har jeg det fint med det. Men tænk hvor mange minke, der skal til én pels. Dog er pels så dejligt blødt.........

    SvarSlet
  4. Jeg er også så vild med den smukke grønne pels fra saks potts.... gid jeg havde råd!!

    SvarSlet